Jdi na obsah Jdi na menu
 


Detoxikace - zdravá strava

Každý člověk je jedinečný a jeho tělo potřebuje odlišné přístupy než je tomu u jiných jedinců. Pro někoho může být zdravé, když bude potraviny kombinovat, pro někoho jiného, když bude držet chudé, syrové diety apod. Jednoduše řečeno: "To co je vhodné pro mé tělo, může být pro jiného nevhodné." Každý by si měl tedy tu svou správnou dietu nalézt a vyzkoušet.

Přesto existují základní pravidla správné výživy, která by měla být akceptovatelná a použitelná pro všechny jedince:

  • Buďte pozitivní.

  • Kupujte a připravujte si čerstvé potraviny (včetně masa).

  • Máte-li možnost, volte zeleninu a ovoce ošetřené ekologickými hnojivy.

  • Upřednostňujte domácí produkty - nepotřebují tolik chemických úprav, aby vypadaly čerstvě a chutně.

  • Kdykoliv je to možné, nasbírejte si nebo načešte plody čerstvé.

  • Zralé ovoce sklizené ve správném období obsahuje nejvíce živin. Plody pěstované mimo sezónu jsou obvykle urychlované nadbytkem hnojiv a silně ošetřované pesticidy a fungicidy.

  • Snižte konzumaci červeného masa, plnotučných mléčných výrobků a nasycených tuků.

  • Omezte přísun soli - sůl nahraďte kořením a bylinkami či přidáním celeru, který má přirozeně slanou chuť.

  • Vyhýbejte se potravinám upraveným různými přísadami, ochucovadly, barvivy a konzervačními látkami. Patří se např. konzervy, uzeniny, polotovary a "fast food". Trpíte-li astmatem či jiným onemocněním alergického původu, buďte na tyto potraviny obzvláštně opatrné.

  • Vyhněte se uzenému masu a rybám, uzeninám - mají vysoký obsah chemických přísad, soli a mohou obsahovat karcinogeny.

  • Mějte se na pozoru před tzv. dietními výrobky obsahují umělá sladidla a jiné přísady. Chcete-li zhubnout zvolte raději vyváženou, nízko energetickou stravu s vysokým podílem čerstvé zeleniny, libového masa, ořechů a luštěnin.

  • Zapomeňte na sladkosti - tedy pokud možno je alespoň omezte. Většina z nich obsahuje barviva, konzervační látky a jiné přísady. Zejména u dětí jasně barvené cukrovinky, limonády mohou vyvolat alergické reakce.

  • Genetické inženýrství - tato oblast je ještě neprozkoumanou oblastí, přesto potraviny vyprodukované touto cestou mohou způsobovat kožní alergie až astma. Např. Jíte-li jahodový pohár se šlehačkou v domnění, že Vám nehrozí alergie na rybí bílkovinu, můžete být nemile překvapené alergickou reakcí, jelikož jahody kvůli zvýšené odolnosti vůči mrazu byly geneticky upraveny - s využitím genu platýze ze Severního moře. Dokud nám toto vědci nevyvrátí, měly byste se těmto potravinám vyvarovat.

  • Ozařované potraviny - princip této metody spočívá v tom, že potraviny jsou vystaveny vysokým dávkám radiace, které zabrzdí množení bakterií a potraviny vydrží déle čerstvé. Je-li dodržen správný postup, nebezpečí radioaktivity nehrozí - přesto dochází k chemickým změnám. Samozřejmě i tato metoda je přísně testována a tyto výrobky by neměly obsahovat vysoké množství nebezpečných chemických látek vzniklé při této metodě. Nicméně, co kdyby?

  • A poslední – a neméně důležitý bod – zařaďte „zelenáče“ do svého jídelníčku. Ječmen vyživuje a sytí a chlorella čistí a detoxikuje a zároveň pomáhá při hubnutí.

zdrava-strava.jpg

 
 

 

Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< září / 2019 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 15773
Měsíc: 194
Den: 9